Οδηγίες προς ναυτιλλομένους

Η παρέα έχει γίνει δημοφιλής, και έχουμε συχνά νέα μέλη. Αυτό είναι όμορφο και θέλουμε να το διατηρήσουμε. Ταυτόχρονα, θέλουμε να διατηρήσουμε την ασφάλεια και την απόλαυση για όλους.
Σε συνέχεια και κάποιων πρόσφατων “ατυχών” περιστατικών  καταγράφουμε εδώ μερικές ΟΔΗΓΙΕΣ και συμβουλές.  Οι ΟΔΗΓΙΕΣ αφορούν όλους. Οι συμβουλές απευθύνονται (κυρίως) σε πιο καινούρια μέλη, στους λιγότερους έμπειρους.

Εκκίνηση

  1. ΟΔΗΓΙΑ: Η ώρα εκκίνησης είναι αυστηρή. Έχει καθιερωθεί να αφήνουμε 4 ή το πολύ 5 λεπτά πέραν της συμφωνημένης, αλλά μην υπολογίζετε σε αυτά. 
  2. Συμβουλή: Αν δεν προλαβαίνετε να είστε στο σημείο εκκίνησης την ώρα που πρέπει, μπορείτε:
    1. Αν έρχεστε με αυτοκίνητο να πάτε κάπου παρακάτω στη διαδρομή με το αυτοκίνητο και να ανεβείτε στο τρένο από εκεί.
    2. Αν έρχεστε με το ποδήλατο να κάνετε μια γερή αναερόβια προπόνηση και να μας φτάσετε (πάμε αργά στην αρχή, στο ζέσταμα).
  3. ΟΔΗΓΙΑ: Η εκκίνηση γίνεται σε ομάδες των 10 περίπου (δηλ. 2 x 5). Η απόσταση ανάμεσα σε κάθε δεκάδα παραμένει σταθερή γύρω στα 20 – 30 μέτρα για όλη τη διάρκεια του ζεστάματος. Με εκκίνηση από το Ble, το ζέσταμα ολοκληρώνεται στο Vive Mar. Οι καινούριοι της παρέας (1η και 2η φορά) παρακαλούνται να μπαίνουν στην τελευταία δυάδα οποιασδήποτε ομάδας, εκτός από την τελευταία ομάδα. 

Ασφάλεια

  1. ΟΔΗΓΙΑ: Στις νυχτερινές, φέρτε φωτάκια (μπρος-πίσω) και ανακλαστικό γιλέκο. Ούτε εμένα μου αρέσω με το πορτοκαλί ή κιτρινο-πράσινο γιλεκάκι πάνω από τα ακριβά και ωραία ποδηλατικά μου ρούχα, αλλά προτιμώ να  φαίνομαι! Πιστέψτε με, όλα αυτές οι ανακλαστικές διακοσμήσεις πάνω στα ποδηλατικά ρούχα δεν πιάνουν μία, μπροστά στις φαρδιές ανακλαστικές λωρίδες του γιλέκου!
  2. ΟΔΗΓΙΑ: Τα φώτα (μπρος και πίσω) πρέπει να είναι ΣΤΑΘΕΡΑ αναμμένα (και όχι σε flash mode). Αλλιώς τα μάτια των πίσω στο group βλέπουν πουλάκια μετά από λίγο…
  3. ΟΔΗΓΙΑ: Σχετικά με το κράνος: Μεγάλα παιδιά είμαστε, ο καθένας αποφασίζει για τον εαυτό του. Έχει προταθεί να μην δεχόμαστε καν κάποιον που δε φοράει κράνος, αλλά – προς το παρόν – προτιμούμε να μείνουμε στην ελευθερία επιλογής του καθενός. 
  4. Συμβουλή: Κάποιοι (όχι απαραίτητα οι πιο έμπειροι ποδηλάτες, αλλά σίγουρα “εντεταλμένοι” θα κάνουν (αν χρειαστεί) τους χωροφύλακες. Δεν τους αρέσει καθόλου αυτός ο ρόλος, αλλά αν κριθεί απαραίτητο θα τον αναλάβουν. Παρακαλούμε να εισακούονται οι (πάντα ευγενικές) παροτρύνσεις τους από όλους. 

Κίνηση σε group

  1. ΟΔΗΓΙΑΣταματάμε στα κόκκινα φανάρια. Ναι, το ξέρουμε υπάρχουν όντως περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν αναγνωρίζουμε τι είναι σωστό και τι λάθος.
    Αν είναι  εφικτό, οι “μηχανοδηγοί” προσπαθούν να “συγχρονίσουν” το πέρασμα του γκρουπ με το ταυτόχρονο άναμμα του πράσινου (επιβραδύνοντας ΛΙΓΟ, αρκετά μέτρα πριν). Αν αυτό δεν είναι εφικτό, απλά σταματάμε στο κόκκινο και τελείωσε.
    Όπως και να χει διαχείριση του γκρουπ κάνει η μπροστινή δυάδα και από τη στιγμή που θα σταματήσει έστω και σε πεζοφάναρο, τότε όλο το γκρουπ είναι υποχρεωμένο να πράξει κατά τον ίδιο τρόπο. Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε να δημιουργείται σύγχυση μέσα στο γκρουπ.
  2. ΟΔΗΓΙΑΜετά το Vive Mar (που η κίνηση των αυτοκινήτων μειώνεται, τα φανάρια είναι λιγότερα και το οδόστρωμα καλύτερο), οι ομάδες που αναφέρθηκαν στην αρχή, ενώνονται σε ένα γκρουπ
  3. ΟΔΗΓΙΑ: Κινούμαστε συνήθως σε διπλό στοίχο (σε στενούς επαρχιακούς δρόμους, κάποιος θα φωνάξει “μονή σειρά” ή “μονό στοίχο” αν αρχίσουν και μας “ξυρίζουν” διερχόμενα αυτοκίνητα). 
  4. Συμβουλή: Όποιοι είναι μπροστά
    1. Κάνουν πετάλι ΣΥΝΕΧΕΙΑ (ΚΑΙ στις κατηφόρες!). 
    2. Δείχνουν τις λακκούβες!
    3. Κρατάνε το ρυθμό σταθερό. Το ΡΥΘΜΟ, όχι την ταχύτητα (άλλη ταχύτητα έχουμε ανεβαίνοντας τα Λιμανάκια κι άλλη στις κατηφόρες). Ένας απλός τρόπος είναι να παρακολουθούν τους σφυγμούς τους. 
    4. Μένουν ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ. Η μπροστινή τους ρόδα είναι στην ίδια ευθεία με του διπλανού τους. 
    5. Αποφεύγουν να τρώνε και να πίνουν (περιμένουν να πάνε πίσω)
    6. Ο ρυθμός τους (ο σταθερός) θα πρέπει να είναι ΣΑΝ να πρόκειται να μείνουν μπροστά και να “τραβάνε” για καμιά 50αριά χλμ.! Δεν πάνε “δίχως αύριο”! 
    7. Μετά από 5 – 10 λεπτά “αλλάζουμε”. Αυτό σημαίνει:
      • Ο “μπροστά αριστερά”, επιταχύνει ελαφρά και μπαίνει δεξιά (μπροστά από τον – μέχρι πριν από λίγο – διπλανό του)
      • Μόλις γίνει αυτό, και οι δύο τους αφήνουν τα πόδια τους (σταματάνε το πετάλι).
      • Οι επόμενοι (2ο ζευγάρι) ΔΕΝ επιταχύνουν. Απλά συνεχίζουν με τον ίδιο ρυθμό. 
      • Οι δύο που ήταν μπροστά, “πέφτουν” τελευταίοι στο group, “οπισθοχωρώντας” από τη δεξιά πλευρά του group.
  5. Συμβουλή: Όλοι μέσα στο group
    1. ΔΕΝ κάνουν απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή ρυθμού (ακόμα κι όταν θέλουν να σηκωθούν σε ορθοπέταλο, πρέπει να κάνουν σχετικό σινιάλο πίσω τους ΠΡΙΝ σηκωθούν). Οποιαδήποτε τέτοια αλλαγή:
      • Σπάει τη συνοχή του group.
      • Είναι πιθανή πηγή ατυχήματος / πτώσης για πολλούς 
    2. Κρατάνε μικρή απόσταση από τη μπροστινή ρόδα τους.
    3. Μιλάνε με όποιον έχουν δίπλα τους ΧΩΡΙΣ να τον κοιτάνε. Κοιτάνε μόνο μπροστά, και μάλιστα, ένα δυο ποδήλατα πιο μπροστά από τον μπροστινό τους (μην καρφώνετε το βλέμμα σας στη ρόδα ή την πλάτη του μπροστινού σας!). 
    4. Για να κοιτάξουν πίσω, ακουμπάνε με το ένα χέρι τους τον ώμο του διπλανού τους και κρατιούνται από εκεί. (Αυτό ΔΕΝ έκανα στη Θήβα και θυμάστε τη συνέχεια…)
    5. Ελέγχουν συχνά ότι πίσω τους ΔΕΝ έχει σπάσει το group (δηλαδή ότι υπάρχει κάποιος στη ρόδα τους – εκτός φυσικά αν είναι οι τελευταίοι). Αν όλοι εφαρμόζουμε το (2) και αυτό εδώ (5), τότε το group δεν σπάει με τίποτε. Αν διαπιστώσουν ότι πίσω τους υπάρχει κενό, σημαίνει ότι κάποιος προσπαθεί να εφαρμόσει το (2), αλλά για κάποιο λόγο δεν μπορεί… Επομένως λένε στον μπροστινό τους (κι αυτός στον δικό του μπροστινό κ.ο.κ. να “κόψει” ΛΙΓΟ.
    6. Τα μηνύματα (είτε είναι χειρονομίες είτε είναι λεκτικά) πρέπει να μεταδίδονται σε όλο το group. Αυτό σημαίνει π.χ. ότι φωνάζουμε κάτι για να το ακούσουν τουλάχιστον μια – δυο σειρές πίσω μας και όποιος το ακούσει το “αναμεταδίδει” με τον ίδιο τρόπο στους πιο πίσω. Μην “σπάτε” την αλυσίδα. Μεταδώστε το μήνυμα. (Το ίδιο προφανώς ισχύει για τα σήματα με τα χέρια για εμπόδια, αλλά και για μηνύματα για αναγκαστική στάση λόγω φουίτ κλπ.)

Υπάρχουν και πολλά άλλα, περισσότερο ή λιγότερο σημαντικά, αλλά ας μείνουμε προς το παρόν σε αυτά! Πιθανότατα θα συμπληρωθεί το παρόν, στην πορεία! 

Powered by WordPress.com.